محمدمهدی مخبری

دلنوشته وخاطرات وقصه های اجتماعی

محمدمهدی مخبری

دلنوشته وخاطرات وقصه های اجتماعی

کپی ازبلاگ فای مخبری

دلنوشته سردبهاری 1397/12/18:دروغ چرا

بنام خدایی که هست

یه وقتایی آدمادوست دارن راست بشنون،یه وقتایی شنیدن دروغ شبیه راست ارضاع کننده ست واسه شون،دروغهمون چاخان قدیم ترا ست،عده ای سادیسم دروغ گفتن دارن ومعتاددروغن،عده ای بخاطرنوع شغلشان دروغ میگن،بعضی هاازترس وتوهم دروغ میگن،عده ای بخاطرجیب خالی وبی پولی به خانواده خودفقط دروغ میگن،نوع جدید ومدترین  دروغ روجنس موءنث به مذکرهابخاطرازدواج ومال دنیا میگن،البته دراین نوع دروغ سن وسال ودختروزن بودن ملاک نیست بلکه هنردروغ نزد دختران وزنان است وبس،این دروغ ها شکست مالی وضروروزیان، پرده دری وعقب ماندگی راباعث میگردد ولی فابل جبران هستند،امادروغ زنان ودختران دلهارامیشکند،غرورهاراخدشه دارمیکند،خانواده هارامی پاچاندوبه تباهی میکشد،که صدالبته قابل جبران نیست،حالا بازکسی مایل به گفتن دروغ میباشد؟؟؟!!!!

دلنوشته سردبهاری 1397/12/19:دروغ چرا(قسمت دوم)

بنام خدایی که هست

دروغگودشمن خداست،ماحتی دروغ مصلحتی نداریم،آنکه اصراربه نگفتنش شده راست فتنه انگیزاست ،نمیخواستم خیلی عرفانی وکتابی این قسمت راشروع کنم یههویی ازدستم رفت،امروزه که عصرالکترونیک وماشین وادوات کامپیوتری واینترت شده دروغ گفتن یه بیماری واگیردارشده،البته ازنوع سرطانی اونم بدخیم،دوستی میگفت:دوست دختری داشتم که قسم وآیه میخوردفقط موبایلم برای صحبت کردن باتوست،شبهابعدازمکالمه وچت کردن میخوابیدیم،شبی ازخواب پریدم گفتم به دوستم زنگ بزنم چشمتون روزبدنبینه موبایلش اشغال بود،زودمکالمه اشوقطع کرد وبمن زنگ زدوگفت خواب بودم دادشم زنگ زده بود،گفتم ساعت 2:57 نیمه شب؟!! خب واتسلپت چراآنلاین بود؟!!!گفت دوست دخترداداشم بودچت میکرد دواشون شده بود،منکه شاخ روسرم وگوشم درازبود خوابیدم،ساعت 5 صبح بازواتساپش آنلاین بودوموبایلش اشعال بود،تصمیم گرفتم صبح پیگیری کنم،البته اون ازمن واردتربوددرموبایلش شب منوبلاک کردوتوواتساپشم دیلیت اکانتم کرد،ساعت 2 نصف شب رفتم سراغ اپیکیشن آپ ،قسمت پرداخت قبض موبایل ،چون همیشه پول موبایلشو خودم حساب میکردم،شمارشوزدم،مبلغ 71160هزارتومان میان دوره ای بدهکاربود،عکس گرفتم توقسمت نوتس موبایلم ذخیره کردم ،ساعت 5 صبح کارکردموبایلش شده بود71800 تومان بازعکس گرفتم وذخیره کردم،فرداساعت 8 صبح بدهکاری شده بود72000 تومان ساعت 12 شده بود73000 تومان مجبورشدم پی ام بدم وعکس های ذخیره شده روبراش توتلگرام وواتساپش فورواردکنم،میدونیدبعدا چی گفت درجوابم:من دنبال کاربودم ودروغ های دیگه،امروزصبح ازخواب بیدارشدم گویاساعت دوازده شب بدهکاری موبایلشوصفرکرده بود والان که ایناروبراتوگفتم 2900 بدهکاره باز،خسته شدم ازبس دروغ شنیدم،..... آره این حرفای دوستم ازدروغ های دوست دخترعزل شده اش بود،عصرالکترونیک چه ها که نمیکنه!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد