محمدمهدی مخبری

دلنوشته وخاطرات وقصه های اجتماعی

محمدمهدی مخبری

دلنوشته وخاطرات وقصه های اجتماعی

عیدانه یازدهم:خانواده

بنام خدایی که شکرگزاریش تسلی دلهاست

پسرم ایمان امروزبامن قدری دردودل نمود،حرفهای جالبی زدکه من مجاب به نگارش این عیدانه باموضوع خانواده شدم،انسان دارای عقل واحساس میباشد،ازاین بابت است که انسانهابه دودستهتقسیم میشوند،اول: انسانهای عاقل ،دوم :انسانهای احساسی،موردنقدوبررسی این عیدانه مختص به انسانهای احساسی بوده وتاحفظ خانواده پیش خواهیم رفت،من ازبدوتولداحساسی متولدشدم،برخلاف برادرکوچکم که عقلانی متولدگردیده،احساسی که باتولدمن متولدشده وازبچه گی شکوفا ونمونمو نموده  وتاکنون ادامه داشته وتامرگ نیزبامن خواهدبود،پدرم پول توجیبی که میدادمن برای خودم وخواهروبرادرم قاقالیلی(لواشک ،تخمه،آدامس وشکلات)میخریدم،اماآنهاپولشان راجمع میکردن وآینده نگری مینمودند،من ازلوازم التحریرودفترچه هام بخاطرآنان میگذشتم،دردوران تحصیلی برای درس نخواندن ومشگلات همکلاسی هایم غصه وگاهآگریه میکردم،دردوران دبیرستان حتی بخاطرآنهابامدیروناظم ودبیران هم درگیرواخراج هم میشدم،من بااحسات تاکنون که آدم شصت ساله ای شدم همچنان احسات برعقل غلبه داشته است،امازندگی درسهای بزرگی نیزبمن داده است،یادگرفته ام قوی واستواردرمقابل هجمههاومشگلات ناشی ازاحساسات همچنان ایستادگی نموده وپرقدرت ترازقبل آنهاراپشت سربگذارم،من درسال 1388 همسرم ،مادربچه هایم راازدست دادم وبسیارآشوب ومضطرب واسترس قلبی وروحی داشتم،اماچهارفرزندم رارهانکرده وخانواده رابی همسرحفظ وحراست نمود وخواهم نمود،خانواده بالاترین درجه دوست داشتن ووفاداری رامی طلبد،آنرانبایدماآدمهای احساسی ،قربانی درخواستهاواعلام دوست داشتن های دروغین گرگ صفتان جنگل آدمی نماییم،حفظ خانواده ونگهداشتن گرمای کانون خانواده بعهده من میباشد،اجازه ندهیم هرابرازعلافه ودوستی کاذب دیگران لحظه ای ماراازهدف حفظ خانواده دورسازد،من خانواده ای دارم که به همدیگرعشق ومحبت وانرژی مثبت تقدیم میدارن واین بزرگترین سرمایه وپشتوانه استواریم شده است،هیچکس وهیچ چیزنمیتواندستون خانواده ام رامتذذل کند.                                             

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد